Ako sa objednať na dopravný inšpektorát?
Návšteva dopravného inšpektorátu sa mnohým ľuďom spája s vybavovaním rôznych dokumentov ohľadom novšieho alebo staršieho vozidla. Ak máte cestu na inšpektorát aj vy, tak ešte predtým, ako vyrazíte, si nezabudnite najprv rezervovať termín. Urobiť tak môžete pohodlne cez internet.
Objednanie na dopravný inšpektorát
Objednanie na dopravný inšpektorát prebieha veľmi jednoducho a rýchlo cez online rezerváciu, ktorá vám zaistí, že pri návšteve dopravného inšpektorátu skutočne niečo vybavíte. Na to, aby ste si mohli vybrať jeden z dostupných termínov, stačí využiť univerzálny rezervačný systém. Na rozdiel od mnohých iných elektronických služieb, ktoré štát poskytuje, na túto nepotrebujete občiansky preukaz s čipom. Všetko vybavíte aj bez neho.
Rezervácia, ktorú si v systéme vytvoríte, je platná pre konkrétnu osobu. Znamená to, že meno a priezvisko uvedené v systéme sa musia zhodovať s menom a priezviskom uvedeným na doklade totožnosti, ktorý na úrade predložíte.
Osoba, ktorá vytvorila rezerváciu, musí byť zároveň vlastníkom vozidla, jeho držiteľom alebo musí mať od vlastníka splnomocnenie s podpisom osvedčeným od notára alebo matričného úradu.
Tip
Dávajte si pozor. Rezervácia, ktorá nespĺňa tieto požiadavky, je neplatná a pracovisko evidencie vozidiel ju nebude akceptovať. Na inšpektorát by ste tak išli úplne zbytočne a pre vybavenie potrebných služieb by ste si museli urobiť novú rezerváciu.
Postup rezervovania termínu
Postup rezervovania termínu je jednoduchý.
Navštívte webovú stránku Ministerstva vnútra Slovenskej republiky (MVSR), sekciu „Elektronické služby” a kliknite na „Pokračovať”.
Vyberte si službu, ktorú potrebujete.
Prihláste sa pomocou občianskeho preukazu s čipom alebo pokračujte bez prihlásenia. Následne vyplníte základné informácie – meno, priezvisko, dátum narodenia a číslo dokladu totožnosti.
Kliknite na „Pokračovať”. Systém overí zadané údaje a poskytne vám možnosť výberu termínu.
Po úspešnej registrácii dostanete PIN kód, ktorý v deň návštevy pracoviska zadáte do kiosku, ktorý vám na základe toho vytlačí lístok s poradovým číslom.
PIN kód môžete použiť v rozmedzí 15 minút pred a po termíne rezervácie. V inom prípade stráca platnosť.
Vybavenie bez rezervácie
Na dopravnom inšpektoráte môžete vybaviť všetko, čo potrebujete aj bez registrácie. Podľa informácií na oficiálnej stránke MVSR sa na všetkých inšpektorátoch od 8. do 10. hodiny vybavujú občania, ktorí neboli vopred objednaní.
Od 10. hodiny je k dispozícii kombinovaný režim. Znamená to, že okrem občanov, ktorí majú registráciu, môžu prísť aj neregistrovaní. Prednosť však majú vždy osoby s registráciou.
Ak teda nemáte čas čakať dlhé hodiny na dopravnom inšpektoráte, rezervácia termínu je tou najlepšou voľbou.
Registrácia dokladov a kataster
Okrem dopravného inšpektorátu si môžete vybaviť termín aj na katastri alebo oddelení dokladov. K tomuto kroku prešiel štát najmä z dôvodu šírenia koronavírusu. Takýmto spôsobom chcel obmedziť počet ľudí čakajúcich na vybavenie potrebných dokumentov.
Ministerstvo vnútra spustilo 21. mája 2021 v pilotnom režime prvé služby svojho univerzálneho rezervačného systému. Pomocou neho sa dajú dohodnúť termíny na oddelenia dokladov aj pracoviská katastra. Ministerstvo spúšťalo jednotlivé pracoviská postupne. Dnes by mali byť k dispozícii všetky služby.
Systém funguje tak, že žiadateľ má možnosť vybaviť si rezerváciu na pracovisku dostupnom v okruhu 50 km od miesta svojho trvalého pobytu.
Ak si rezervujete termín na vydanie nových dokladov, rezervácia platí len na vydanie jedného dokladu, nie viacerých. V tomto prípade sa stretnete aj s tým, že rezervácia je určená pre konkrétnu osobu, ktorej meno a priezvisko uvedené v systéme musí byť zhodné s dokladom totožnosti.
V situáciách, keď potrebujete viac dokladov pre jednu osobu alebo viac dokladov pre všetkých členov rodiny, existuje možnosť rezervácie pre podanie viacerých žiadostí. Túto možnosť si však musíte vybrať v kroku 1 pri výbere služby. V kategórii oddelenie dokladov nájdete možnosť „viac dokladov”.
Aj v rámci katastra počítajte s obmedzeným počtom podaní na jednu rezerváciu. Presnejšie ide o 3 podania na 1 rezerváciu.
Rada odborníka
Keď vytvárate rezerváciu pre maloleté dieťa, doklad totožnosti predkladá zákonný zástupca.
Všetko z pohodlia domova
V súčasnosti si môžete okrem rezervácií na doklady vybaviť aj ďalšie záležitosti pre svoje nové alebo staré vozidlo z pohodlia domova. Príkladom je povinné zmluvné poistenie, ktoré viete uzatvoriť aj bez toho, aby ste vôbec vyšli z domu. To isté platí aj v prípade havarijného poistenia. Jednotlivé ponuky poisťovní si dobre porovnajte a zistite, ktorá je pre vás tá najvýhodnejšia.