Späť na všetky pojmy
Hlásenie poistnej udalosti je oznámenie poisťovni o vzniku poistnej udalosti, za ktorú si poistený uplatňuje nárok na poistné plnenie z poistnej zmluvy. Poistnú udalosť vzniknutú na Slovensku je spravidla potrebné nahlásiť do 15 dní od jej vzniku, v prípade nehody v zahraničí do 30 dní od jej vzniku.
V závislosti od typu poistenia a poisťovne je možné poistnú udalosť nahlásiť:
elektronicky - online na stránke konkrétnej poisťovne, prípadne e-mailom,
telefonicky na príslušné telefónne číslo poisťovne,
poštou na adresu poisťovne,
osobne v pobočke poisťovne.
Pre nahlásenie poistnej udalosti je potrebné nahlásiť číslo poistnej zmluvy, prípadne rodné číslo alebo dátum narodenia poisteného. Poisťovňa bude vyžadovať osobné údaje o zúčastnených osobách a čím najviac podrobností o poistnej udalosti - najmä čas, miesto a okolnosti, za akých k poistnej udalosti došlo. Tlačivá pre oznámenie škodovej udalosti má spravidla každá poisťovňa zverejnené na svojich stránkach.
Po nahlásení je potrebné do poisťovne doručiť originály dokumentov v závislosti od typu poistenia a poistnej udalosti (napríklad technický preukaz, lekársku správu, policajné hlásenie a p.) podľa inštrukcií konkrétnej poisťovne.